Home » info makanan » Petua Hilangkan Sakit Termakan Keladi gatal

Petua Hilangkan Sakit Termakan Keladi gatal

Petua Hilangkan Sakit Termakan Keladi gatal

Petua Hilangkan Sakit Termakan Keladi gatal..

Haa benda nih nampak remeh tapi lau dah kena tahu la azab dia.. kadang kite bukan sengaja nak makan tapi termakan.. ada yang termakan di kedai  makan mahupun masak sendiri.. sebab keladi nih ada jenis-jenis dia jugak keladi sayur dan  keladi hutan.. ada jugak main hentam je jual asal dapat duit.. kalau tanya RP sndiri pun tak kenal yang mana gatal yang tak gatal…

nak dijadikan cerita.. teringin sangat nak makan keladi RP beli dan masak asam.. lepas je makan satu je.. dah merenyam, dah mulut nih mecucuk-cucuk rasa dia baru makan satu je tuh.. masa makan tak rasa tunggu 2 3 minit lepas tuh barulah datang kesan dia…

petua hilangkan miang keladi di tekak

bila dah sakit tak selesa kompom panik dan  terus cari cara untuk hilangkan sakit tuh.. jadi meh la RP kongsikan serba sedikit.. ape yang RP jumpa dalam google..

Tips dan petua hilangkan gatal keladi dalam mulut dan tekak

  1. minum air masak banyak-banyak
  2. minum air asam jawa/makan asam jawa
  3.  gigit bawang putih dan telan
  4. limau nipis
  5. makan buah oren (yang nih RP buat)

lepas makan buah oren dan minum air masak tuh barula kurang rasa sakit tapi amik masa jugak la untuk betul-betul hilang.. jadi pengalaman nih jadi pengajaran la bagi RP.. sebab sebelum ni tak pernah jadi macam ni..

Haaa oke itu kalau dah termakann

kali nih RP bagi langkah pencegahan pulak

kalau nak selamat masak keladi boleh cuba tips  bawah nih

  1. 1.rebus keladi
  2. masukkan 2 3 hirisan buah pinang di dalam gulai keladi
  3. tengok warna keladi , keladi gatal berwarna hijau.. keladi sayur sedikit putih

Oke habis dah petua keladi kita pada hari ini.. kalau rasa miang keladi dekat tangan pulak cepat-cepat sapu minyak masak… semoga entri nih bermafaat untuk korang semuaa… selamat mencuba..

Akhir kata Hati-hati makan keladi  hehe-ramenpedas.com

Sumber: google

Incoming search terms:

Check Also

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan - Resepsi Anis Al-Idrus Dan Hani Era

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan – Resepsi Anis Al-Idrus Dan Hani Era

  Gambar Sekitar Majlis Pernikahan – Resepsi Anis Al-Idrus Dan Hani Era Dengan sekali lafaz …

Gambar Anak Kembar Cristiano Ronaldo Mateo Dan Eva Yang bernilai RM980,000-00

Gambar Anak Kembar Cristiano Ronaldo Mateo Dan Eva Yang bernilai RM980,000-00

  Gambar Anak Kembar Cristiano Ronaldo Mateo Dan Eva Yang bernilai RM980,000-00 Setelah sekian lama …

Gambar Sekitar Sambutan Hari Lahir Anakanda TMJ Bertemakan Lili Carnival

Gambar Sekitar Sambutan Hari Lahir Anakanda TMJ Bertemakan Lili Carnival

  Gambar Sekitar Sambutan Hari Lahir Anakanda TMJ Bertemakan Lili Carnival Pada 2 Julai lalu, …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *