Home » Artis lelaki » Biodata Dzawin Maharaja Lawak Mega 2017 -Berdakwah dalam Lawak

Biodata Dzawin Maharaja Lawak Mega 2017 -Berdakwah dalam Lawak

 

Biodata Dzawin Maharajala Lawak Mega 2017 -Berdakwah dalam Lawak

Biodata Dzawin Maharaja Lawak Mega 2017 -Berdakwah dalam Lawak

Maharaja lawak mega 2017 telah pun bermula minggu lalu.. dan dalam banyak-banyak pelawak .. ada seorang yang sangat menarik pertian RP.. Iaitu pelawal Solo Dari Indonesia Dzawin.. Ape Yang menah dan nasihat.. tapi tetap menghiburkan.. dan mam pun membuat semua orang ketawa..

Inilah ciri-ciri pelawak baru yang kita cari.. cara stand up komedinya juga sangat kemas dan lancar.. walaupun bertutur dalam bahasa indonesia kita masih boleh paham dan lawak itu sampai pada semua..

bukan saja lawaknya yang menarik perhatian tapi orangnya juga segak  hitam manis tinggi lampai.. bila tengok tenang je rasa huhuhu

apepun persaingan di dalam maharaja lawak mega 2017 bukanlah mudahh adakah Dzawin akan terus bertahan dan menyerlah malam ini?? sama-sama kita nantikan ye..

Istimewa untuk korang RP sertakan Biodata ringkas Dzwain  pemuda kacak dari indonesia ini…

Dzawin Nur Ikram atau dipanggil Dzawin (lahir di Bogor, Jawa Barat, 22 Agustus1991 adalah pelawak solo Indonesia. Dzawin adalah seorang lulusan pesantren atau sekolah pondok. beliau selalu membawakan kisah stand up comedy yang berhubungan dengan pesantren. beliau kini masih belajar di UIN Syarrif Hidayatullah Ciputat. beliau juga merupakan Juara 3 SUCI 4 yang lahir di Bogor , ini mengikuti audisi di Bandung dan lolos 20 besar serta bisa menembus tiga besar. Tiga besar SUCI 4 dijuluki Trio Kasuari (David, Abdur, dan Dzawin).

dilihat orang dari tingkat 1 sampai 7 tidak  ada yang ketawa,” kenangan. Itu adalah  pengalaman paling buruk selama stand up. Semenjak itu beliau berusaha  untuk membuat lebih baik dalam stand up.

gaya istimewa Dzawin semasa membuat persembahan stand up adalah  tempo bicara yang cepat tapi masih dapatd ipahami  penonton.

Seperti salam pembuka yang sering ia ucapkan “Assalamualaikum! Ini gimana kabarnya semua Alhamdulillah sehat ya?!  Sehat ya?!” ering ia diucapkan dengan cepat.

Latar belakang dirinya yang merupakan anak sekolah pondok juga hampir selalu jadi bahan lawak  yang dibawakan.

dia terkenal bertengkar dengan teman satu tempat belajar, Abdur, baik di panggung maupun di Twitter. Pertengkaran pertama kali dimulai saat Stand Up Comedy Season 4 Show 11. Saat itu Dzawin menirukan gaya bicara Abdur, “Asek-Asek Joss.” Begitu juga dengan Abdur yang berkata, “Assalamualaikum! Ini gimana kabarnya sehat ya! Sehat ya!” Dzawin pun pernah meledek Abdur sebagai Komodo Jablay. Ia juga pernah meledek Pras Teguh dengan julukan ‘Anak CallBack’

(macam johan dan zizan lah suka usik mengusik.. )

Dzawin memiliki fansbase yang bernama DzawinRangers, kalau  tau lebih lanjut tentang dzawin dan dzawinrangers? sila follow twitter  beliau..

Biodata Dzawin

Nama                     : DZAWIN NUR IKRAM
Perguruan Tinggi     : Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah
Program Studi         : Tadris Bahasa Inggris S-1
ID Kaskus               : ikram91

Lahir                             : 22 ogos 1991

pencapaian             : Juara Tiga SUCI 4

Twitter                    : https://twitter.com/Dzawinur

Instagram               : dzawin_nur

 Koleksi gambar Dzawin 

gambar dzawin pelawak indonesia

dzwin maharaja lawak mega 2017

koleksi video lawak stand up dzawin

 

OOoo Boleh nyanyi juga masssss Hihihi okelahhh penat dah stalkkk mamat nih  jom kite saksikan Dzawin dan semua perseta maharaja lawak mega 2017 yang hebat-hebat belaka malam ini –ramenpedas.com

Sumber: resawulandari /Ig:dzawin_nur/google

Incoming search terms:

Check Also

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Laudya Cynthia Bella Dan Engku Emran Di Bandung

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Laudya Cynthia Bella Dan Engku Emran Di Bandung

      Gambar Sekitar Majlis Resepsi Laudya Cynthia Bella Dan Engku Emran Di Bandung …

Gambar Sekitar Majlis Pertunangan Elfira Loy Dan Sufian Suhaimi

Gambar Sekitar Majlis Pertunangan Elfira Loy Dan Sufian Suhaimi

  Gambar Sekitar Majlis Pertunangan Elfira Loy Dan Sufian Suhaimi Tahniah diucapkan kepada Elfira Loy …

Gambar Putera Abdul Mateen Yang Teramat Kacak Sekitar Perarakan Khas Sempena Sambutan Jubli Emas Sultan Brunei

Gambar Putera Abdul Mateen Yang Teramat Kacak Sekitar Perarakan Khas Sempena Sambutan Jubli Emas Sultan Brunei

  Gambar Putera Abdul Mateen Yang Teramat Kacak Sekitar Perarakan Khas Sempena Sambutan Jubli Emas …

One comment

  1. Dia ni memang lawak. suka tengok lawak dia 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *