Home » Informasi » 10 JENIS UBAT DARI LIMAU KASTURI

10 JENIS UBAT DARI LIMAU KASTURI

10 JENIS UBAT DARI LIMAU KASTURI

 

10 JENIS UBAT DARI LIMAU KASTURI

Limau kasturi selalunya digunakan dalam masakan,  tetapi ianya juga boleh digunakan sebagai ubat. Jadi jom PP kongsikan 10 JENIS UBAT DARI LIMAU KASTURI;

 

1 . ubat batuk

limau+kicap+garam = minum setiap pagi and malam …insyaallah batuk akan beransur pulih

2 . ubat demam

Petiklah 2-4 genggam daun limau nipis. Rebus dengan 2 hingga 4 gelas air. Gunakan air rebusan ini untuk menuam pesakit yang demam. Caranya dengan membasuh kain pada air rebusan dan diperah, lalu ditempelkan pada dahi pesakit.

3. ubat ketiak

Siapkan limau nipis yang dicampur kapur sirih. Setelah mandi, sapukan campuran ini pada ketiak dan biarkan beberapa waktu sebelum dibasuh. Lakukan setiap pagi dan petang.

4 . ubat pening kepala

Ambil sebiji limau kasturi dan potong sedikit di bahagian atasnya. Kemudian, picit kulit limau kasturi tadi sehingga cecairnya keluar. Pastikan anda menghalakan cecair tu ke arah hidung semasa ia terpancut.

5 . ubat lelah

Ambil sesudu madu. Kalau boleh madu asli. Kemudian, campurkan dengan 5 titik jus limau kasturi. Kemudian minumlah campuran madu dan jus limau kasturi tadi. Anda boleh meminumnya pada bila-bila masa walaupun ketika tak mengalami lelah. Tapi cukuplah anda mengamalkan cara ini seminggu sekali.

6 . ubat kurus

Perahan limau nipis yang dicampur dengan teh tanpa gula dan diminum setiap hari. Sebaik-baiknya biarlah teh yang diminum itu teh panas suam, kesannya akan lebih cepat. Amalkan meminum air ini dan insya-Allah perut anda yang buncit akan menjadi kempis dan kemas semula.

7 . ubat kelemumur

Biasakan mencuci rambut dengan beberapa helai daun rambutan yang diramas bersama setengah cawan air hingga mengeluarkan lendir. Kemudian bancuh sebati lendir daun rambutan bersama dua cawan santan dan sebiji air limau nipis. Lumur pada seluruh kepala dan balut menggunakan tuala lembap. Biar sebentar sebelum dibilas bersih, Lakukan seminggu sekali.

8 . ubat hilang minyak pada baju

Perahkan sebiji limau kasturi ke dalam piring.Campurkan perahan limau kasturi tadi dengan sedikit garam.Kemudian, gosokkan campuran di atas pada bahagian pakaian yang terkena minyak.Lepas dah gosok, biarkannya selama 5 hingga 10 minit. Kesan minyak tu akan hilang nanti.Akhir sekali, barulah anda basuh pakaian tadi bersama dengan pakaian lain macam biasa.

9 . ubat wangi rambut

Ambil beberapa biji limau nipis & hiris2kan. Kemudian gosokkan ke seluruh kepala. Biarkan beberapa minit, kemudian barulah cuci hingga bersih. Selain mewangikan rambut, limau nipis juga boleh menghilangkan rasa pening & menyejukkan kepala.

10 . ubat kilatkan cermin mata

Cermin mata selalu kabur warna kerana terkena peluh disekitar mata atau hidung. Cuba petua ini bagi mengatasi cermin mata anda jelas lebih lama. Cuci & gosokkan sedikit limau pada kacanya. Bilas bersih2 kemudian lap dgn kain bersih atau tisu. Hasilnya cermin mata lebih kuat & jelas lebih lama

selamat mencuba- PaliPali.net

sumber : FB

Incoming search terms:

!-- nuffnang -->

Check Also

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

 

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

Tahniah diucapkan kepada Pelakon Nadia Aqilah, 33, kini telah bergelar pun sah isteri kepada seorang pemuzik, Saiful Ridzuan, dengan hanya sekali lafaz sahaja, pada pagi Jumaat yang lalu.

Majlis penikahan Nadiah Aqilah dan suami telah berlangsung dalam suasana yang cukup meriah sekali di kediaman keluarga Nadia di Batu Pahat, Johor.

Nadia Aqilah yang cukup aktif di pentas teater dan kaca TV ini sememangnya jarang bercerita mengenai tentang kisah peribadinya. Nadia Aqilah cukup dikenali ramai kerana lakonanya  dalam drama Tari Tirana, Kerna Terpaksa Aku Relakan dan banyk lagi.

Apa yang menariknya, pada hari pernikahannya, pelakon ini telah berkongsi saat-saat ini indah dan bahagia ini untuk dikongsikan  bersama para peminatnya menerusi Insta Live di laman Instagram miliknya sendiri.

Teman rapatnya, iaitu  pelakon Sharifah Amani juga tidak ketinggalan berkongsiikan gambar-gambar majlis pernikhan tersebut menerusi laman Instagram milik pelakon tersebut.

Di majlis pernikhan tersebut Nadia Aqilah kelihatn begitu anggun sekali apabila mengenakan persalinan kebaya putih, sedondon dengan suaminya yang bertemakan klasik.

Untuk Majlis resepsi Nadia Aqilah juga tampil cukup anngun dan klasik ala-ala saloma apabila dia menggayakan dres retro coklat pada majlis resepsinya pada sabtu yang lalu.

Majlis resepsi ini juga cukup meriah apabila ianya dihadiri oleh sanak saudara, ahli-ahli keluarga sera rakan-rakan karib dan juga rakan-rakan artis antaranya  Ruzana Ibrahim, Eenaz Mokhtar, Sherry Al-Hadad, Sharifah Amani, Tony Eusoff, Iedil Putra, Nadiya Nisaa dan ramai lagi. Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah;

 

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

 

gambar pernikahan pelakon nadiah aqilah

 

 

gambar pernikahan pelakon nadiah aqilah

 

gambar-gambar majlis pernikahan nadiah aqilah

 

 

gambar-gambar majlis pernikahan nadiah aqilah

 

gambar majlis resepsi pelakon nadia aqilah

gambar majlis resepsi pelakon nadia aqilah

 

gambar upacara majlis resepsi pelakon nadia aqilah

 

Tahniah diucapkan sekali lagi, semoga perhubungan yang dibina ini akn terus berkekaln hingga ke akhir hayat dan dikurniakan anak-anak yang comel-Ramenpedas,com

Sumber ; IG missnadiahaqilah /#duanadi / #duanfornadia / Offical Photographer @thewolvesomepople 

 

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

 

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

Tahniah diucapkan kepada Pelakon Nadia Aqilah, 33, kini telah bergelar pun sah isteri kepada seorang pemuzik, Saiful Ridzuan, dengan hanya sekali lafaz sahaja, pada pagi Jumaat yang lalu.

Majlis penikahan Nadiah Aqilah dan suami telah berlangsung dalam suasana yang cukup meriah sekali di kediaman keluarga Nadia di Batu Pahat, Johor.

Nadia Aqilah yang cukup aktif di pentas teater dan kaca TV ini sememangnya jarang bercerita mengenai tentang kisah peribadinya. Nadia Aqilah cukup dikenali ramai kerana lakonanya  dalam drama Tari Tirana, Kerna Terpaksa Aku Relakan dan banyk lagi.

Apa yang menariknya, pada hari pernikahannya, pelakon ini telah berkongsi saat-saat ini indah dan bahagia ini untuk dikongsikan  bersama para peminatnya menerusi Insta Live di laman Instagram miliknya sendiri.

Teman rapatnya, iaitu  pelakon Sharifah Amani juga tidak ketinggalan berkongsiikan gambar-gambar majlis pernikhan tersebut menerusi laman Instagram milik pelakon tersebut.

Di majlis pernikhan tersebut Nadia Aqilah kelihatn begitu anggun sekali apabila mengenakan persalinan kebaya putih, sedondon dengan suaminya yang bertemakan klasik.

Untuk Majlis resepsi Nadia Aqilah juga tampil cukup anngun dan klasik ala-ala saloma apabila dia menggayakan dres retro coklat pada majlis resepsinya pada sabtu yang lalu.

Majlis resepsi ini juga cukup meriah apabila ianya dihadiri oleh sanak saudara, ahli-ahli keluarga sera rakan-rakan karib dan juga rakan-rakan artis antaranya  Ruzana Ibrahim, Eenaz Mokhtar, Sherry Al-Hadad, Sharifah Amani, Tony Eusoff, Iedil Putra, Nadiya Nisaa dan ramai lagi. Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah;

 

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

 

gambar pernikahan pelakon nadiah aqilah

 

 

gambar pernikahan pelakon nadiah aqilah

 

gambar-gambar majlis pernikahan nadiah aqilah

 

 

gambar-gambar majlis pernikahan nadiah aqilah

 

gambar majlis resepsi pelakon nadia aqilah

gambar majlis resepsi pelakon nadia aqilah

 

gambar upacara majlis resepsi pelakon nadia aqilah

 

Tahniah diucapkan sekali lagi, semoga perhubungan yang dibina ini akn terus berkekaln hingga ke akhir hayat dan dikurniakan anak-anak yang comel-Ramenpedas,com

Sumber ; IG missnadiahaqilah /#duanadi / #duanfornadia / Offical Photographer @thewolvesomepople 

 

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

 

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

Pada 22 April yang lalu, penyanyi Shila Amzah telah mengadakan majlis resepsi perkahwinanya yang berlangsung dengan penuh meriah sekali. Majlis yang bertemakan Balck & Elegan ternyata memukau kesemua yang hadir di majlis resepsi tersebut.

Sebelum majlis resepsi pada 22 April Shila Amzah telah mengadakan juga majlis resepsi bertandang yang dimana Shila Amzah kelihtan cukup anggun menawan dalm persalinan berwarna pink kuat sedondon dengan suaminya. Di majlis resepsi 22 April tersebut Shila Amzah kelihatan cukup jelita dalam dua persalinan berwarna hitam yang cukup elegan sedondon dengan suaminya yang segak berkot hitam.

Majlis resepsi tersebut telah dihadiri hampir 800 tetamu termasuk sanak saudara, ahli-ahli keluarga serta rakan-rakan karib dan selenbriti tuut hadir, anataranya Zara Zya, Fara Fauzana, Dato Aznil Haji Nawawi dan ramai lagi. Yang lebih mengujakan adalah kehadiran kumpulan Ruffedge yang turut hadir menyanyikan lagu untuk pasangan pengantin dan tetamu yang hadir.

Bukan itu sahaja Shila Amzah juga membuat kejutan apabila dia juga membuat persembahan khas menyanyi untuk suaminya serta para tetamu yang hadir.  Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami untuk tatapan anda;

 

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

 

gambar resepsi shila amzah

 

majlis resepsi shila amzah

 

 

gambar resepsi shila amzah

 

majlis resepsi shila amzah

 

gambar shila amzah kawin

 

gambar shila amzah kawin

 

gmabr upacara majlis resepsi shila amzah

gmabr upacara majlis resepsi shila amzah

 

penyanyi shila azmah wedding

 

penyanyi shila azmah wedding

 

shila dan suami di majlis resepsi

Tahniah sekali lagi diucapkan kepada Shila Amzah dan suami tercintanya. Semoga hubungan ini akan terus berkekalan hingga ke akhir hayat dan akan dikurniakan anak-anak yang comel-comel.-Ramenpedas.com

Sumber : IG shahilaamzah #shilaxharis / Ig Azuracouture / MH

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

 

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

Pada 22 April yang lalu, penyanyi Shila Amzah telah mengadakan majlis resepsi perkahwinanya yang berlangsung dengan penuh meriah sekali. Majlis yang bertemakan Balck & Elegan ternyata memukau kesemua yang hadir di majlis resepsi tersebut.

Sebelum majlis resepsi pada 22 April Shila Amzah telah mengadakan juga majlis resepsi bertandang yang dimana Shila Amzah kelihtan cukup anggun menawan dalm persalinan berwarna pink kuat sedondon dengan suaminya. Di majlis resepsi 22 April tersebut Shila Amzah kelihatan cukup jelita dalam dua persalinan berwarna hitam yang cukup elegan sedondon dengan suaminya yang segak berkot hitam.

Majlis resepsi tersebut telah dihadiri hampir 800 tetamu termasuk sanak saudara, ahli-ahli keluarga serta rakan-rakan karib dan selenbriti tuut hadir, anataranya Zara Zya, Fara Fauzana, Dato Aznil Haji Nawawi dan ramai lagi. Yang lebih mengujakan adalah kehadiran kumpulan Ruffedge yang turut hadir menyanyikan lagu untuk pasangan pengantin dan tetamu yang hadir.

Bukan itu sahaja Shila Amzah juga membuat kejutan apabila dia juga membuat persembahan khas menyanyi untuk suaminya serta para tetamu yang hadir.  Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami untuk tatapan anda;

 

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

 

gambar resepsi shila amzah

 

majlis resepsi shila amzah

 

 

gambar resepsi shila amzah

 

majlis resepsi shila amzah

 

gambar shila amzah kawin

 

gambar shila amzah kawin

 

gmabr upacara majlis resepsi shila amzah

gmabr upacara majlis resepsi shila amzah

 

penyanyi shila azmah wedding

 

penyanyi shila azmah wedding

 

shila dan suami di majlis resepsi

Tahniah sekali lagi diucapkan kepada Shila Amzah dan suami tercintanya. Semoga hubungan ini akan terus berkekalan hingga ke akhir hayat dan akan dikurniakan anak-anak yang comel-comel.-Ramenpedas.com

Sumber : IG shahilaamzah #shilaxharis / Ig Azuracouture / MH

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

 

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

Pada 18 April yang lalau penyanyi Shila Amzah teoah mengadakan Majlis Khatam Al Quran bersempena majlis perkahwinanya nanti. Majlis khatam Al-quran selalunya dilakukan sebelum majlis pernikahan, majlis tersebut diadakan secara sederhana sahaja. Shila Amzah kelihtan cukup ayu dalam persalinan berwrna merah jambu.

Majlis tersebut turut dimeriahkan dengan kehadiran tetamu dan rakan baik Shila Amzah iaitu Fara Fauzana dan Jihan Muse, mereka mengenakn pakaian sedondon berwarna biru lembut. Pada malam tersebut telah berlangsung juga majlis berinai bagi meraikan Shila Amzah. Turut hadir Fara Fauzana dan Jihan Musa. Shila Amzah mengenakan busana berwarna royal blue.

Pada 19 April jam 6.25 petang tahniah diucapkan kepada Shila Amzah kerana telah sah bergelar isteri kepada jejaa pilihan hatinya iaitu Haris Idraki Elias. Shila Amzah tampak begitu jelita dalam persalinan berwarna putih sedondon dengan suaminya.

Majlis pernikahn tersebut berlangsung dengan begitu meriah sekali dan turut dihadiri oleh sanak, saudara, ahli-ahli kelurga terdekat serta rakan-rakan yang mengenali Shila Amzah, turut hadir adalah rakan baik iaitu Fara Fauzana, Jihan Muse dan Zara Zya. Selepas majlis pernikhan diadakan pula majlis bersaanding yang diman Shila Amzah megenkan busan berwrana biru lembut. Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah;

 

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

gambar majlis berinah shila amzah

 

gambar majlis berinah shila amzah

 

gambar majlis pernikhan shila amzah

 

gambar majlis pernikhan shila amzah

 

gambar shila amzah nikah

 

 

gambar shila amzah nikah

 

gambar shila amzah kawin

gambar majlis pernikahan shila amzah

 

gambar shila amzah kawin

 

gambar majlis pernikahan shila amzah

Tahniah sekali lagi RP ucapkan, semoga hubungan yang dibina akan terus berkekalan hingga  ke akhir hayat. Sweet dan simple je majlis perkahwinan Shila Amzah nih. –Ramenpedas.com

Sumber : IG shahilaamzah / #shilxharis / Ig therealfafau

 

Incoming search terms:

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

 

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

Pada 18 April yang lalau penyanyi Shila Amzah teoah mengadakan Majlis Khatam Al Quran bersempena majlis perkahwinanya nanti. Majlis khatam Al-quran selalunya dilakukan sebelum majlis pernikahan, majlis tersebut diadakan secara sederhana sahaja. Shila Amzah kelihtan cukup ayu dalam persalinan berwrna merah jambu.

Majlis tersebut turut dimeriahkan dengan kehadiran tetamu dan rakan baik Shila Amzah iaitu Fara Fauzana dan Jihan Muse, mereka mengenakn pakaian sedondon berwarna biru lembut. Pada malam tersebut telah berlangsung juga majlis berinai bagi meraikan Shila Amzah. Turut hadir Fara Fauzana dan Jihan Musa. Shila Amzah mengenakan busana berwarna royal blue.

Pada 19 April jam 6.25 petang tahniah diucapkan kepada Shila Amzah kerana telah sah bergelar isteri kepada jejaa pilihan hatinya iaitu Haris Idraki Elias. Shila Amzah tampak begitu jelita dalam persalinan berwarna putih sedondon dengan suaminya.

Majlis pernikahn tersebut berlangsung dengan begitu meriah sekali dan turut dihadiri oleh sanak, saudara, ahli-ahli kelurga terdekat serta rakan-rakan yang mengenali Shila Amzah, turut hadir adalah rakan baik iaitu Fara Fauzana, Jihan Muse dan Zara Zya. Selepas majlis pernikhan diadakan pula majlis bersaanding yang diman Shila Amzah megenkan busan berwrana biru lembut. Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah;

 

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

gambar majlis berinah shila amzah

 

gambar majlis berinah shila amzah

 

gambar majlis pernikhan shila amzah

 

gambar majlis pernikhan shila amzah

 

gambar shila amzah nikah

 

 

gambar shila amzah nikah

 

gambar shila amzah kawin

gambar majlis pernikahan shila amzah

 

gambar shila amzah kawin

 

gambar majlis pernikahan shila amzah

Tahniah sekali lagi RP ucapkan, semoga hubungan yang dibina akan terus berkekalan hingga  ke akhir hayat. Sweet dan simple je majlis perkahwinan Shila Amzah nih. –Ramenpedas.com

Sumber : IG shahilaamzah / #shilxharis / Ig therealfafau

 

Incoming search terms:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.