Home » Informasi » Siapa Pakai ‘Contact Lens’ Je Faham 8 Masalah Ini

Siapa Pakai ‘Contact Lens’ Je Faham 8 Masalah Ini

Siapa Pakai ‘Contact Lens’ Je Faham 8 Masalah Ini

Siapa Pakai  ‘Contact Lens’ Je Faham 8 Masalah Ini

Zaman sekarang ini semua orang memakai ‘Contact Lens‘ atau kanta lekap, sama ada bertujuan untuk bergaya cantik atau pun keperluan harian. Pada masa ini ‘Contact Lens‘ atau kanta lekap memang banyak dan mempunyai berbagai-bagai jenis  kegunaan bagi orang yang  rabun atau kanta lekap yang berwarna.

Memakai ‘Contact Lens‘ atau kanta lekap memang menyenangkan dan akan membuatkan kita nampak cantik, tetapi apa yang anda tidak tahu ada juga masalah yang melanda diri si pemakai, jom kita selidik apa masalah si pemakai  ‘Contact Lens‘ ini;

1. Panik Apabila Kanta Anda Tercicir

Sesiapa yang memakai kanta lekap mesti pernah mengalami situasi di mana kanta mata  tercicir atau terjatuh hilang Memang panik la, dah la rabun jenuhla mana nak cari dan dengan mata yang tidak nampak lagi, memang stress.

2. Apabila Habuk Atau Ada Benda Masuk Mata Anda

Bagi orang biasa yang tidak memakai kanta lekap apabila ada habuk atau benda lain masuk ke dalam mata, mereka boleh  terus mengosok mata  dan  hembus terus  mata.  Tetapi apabila orang yang memakai kanta lekap akan lebih berhati-hati dan mata akan  terkebil-kebil  sebab  takut nak usik mata kerana ada kanta lekap.

 

 

 

3. Masa Untuk bersiap Akan Bertambah 30 minit

Bagi sesetengah orang atau wanita cara pemakaian kanta lekap adalah berbeza kadangkala ada   sudah siap cantik-cantik baru pakai kanta, ada yang memakai kanta lekap dulu baru pakai make up. Tetapi apa yang menyedihkan kadang-kadang kita akan memerlukan masa tambahan 30 minit ataupun setengah jam untuk membetulkan  posisi kanta lekap  ke dalam mata. Jadi sabarje la benda nak cepat jadi lambat.

4. Dah Malas Nak Berenang

Mesti akan terfikir-fikir nak pakai ke tak cermin mata sambil berenang,  Tetapi kalau tak pakai tak nmpak pulak dan kalau nak pakai kanta lekap tak merbahaya ke? Untuk pengetahuan anda boleh jew kalau nak pakai kanta lekap sebab tak akan tertanggal pun.

5.  Sering Risau Tentang Bahaya Pakai Kanta Lekap

Jangan risau sangat, ok jew , sebab kalau memakai dengan cara yang betul tidak akan meninbulkan masalah.

6. Sering Memperbetulkan Posisi Kanta Lekap

Kadang-kadang kita perlu memperbetulkan posisi kanta lekap kita. Tetapi orang sekeliling yang akan berasa pelik apabila kita akan membuka mata besar-besar untuk membetulkan posisi kanta lekap kita itu.

7. Mata  Menjadi Kering

Bila sudah seharian memakai kanta lekap, mata kita akan  menjadi kering dan asyik nak berkelip-kelip je. Oleh itu bukalah kanta lekap dan biarkan mata kita berehat seketika.

pakai cermin mata Siapa Pakai ‘Contact Lens’ Je Faham 8 Masalah Ini

8. Akan Nampak Lain Bila Pakai Cermin Mata

Muka kita akan menjadi lain sekiranya kita memakai cermin mata, jangan panik atau runsing itu adalah perkara biasa.

Hai pening jugak kan, tetapi kalau memakai kanta lekap adalah untuk kemudahan kita, jangan risau-risau, pakai je. –ramenpedas.com

Sumber:.era.fm

Incoming search terms:

!-- nuffnang -->

Check Also

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

 

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

Tahniah diucapkan kepada Pelakon Nadia Aqilah, 33, kini telah bergelar pun sah isteri kepada seorang pemuzik, Saiful Ridzuan, dengan hanya sekali lafaz sahaja, pada pagi Jumaat yang lalu.

Majlis penikahan Nadiah Aqilah dan suami telah berlangsung dalam suasana yang cukup meriah sekali di kediaman keluarga Nadia di Batu Pahat, Johor.

Nadia Aqilah yang cukup aktif di pentas teater dan kaca TV ini sememangnya jarang bercerita mengenai tentang kisah peribadinya. Nadia Aqilah cukup dikenali ramai kerana lakonanya  dalam drama Tari Tirana, Kerna Terpaksa Aku Relakan dan banyk lagi.

Apa yang menariknya, pada hari pernikahannya, pelakon ini telah berkongsi saat-saat ini indah dan bahagia ini untuk dikongsikan  bersama para peminatnya menerusi Insta Live di laman Instagram miliknya sendiri.

Teman rapatnya, iaitu  pelakon Sharifah Amani juga tidak ketinggalan berkongsiikan gambar-gambar majlis pernikhan tersebut menerusi laman Instagram milik pelakon tersebut.

Di majlis pernikhan tersebut Nadia Aqilah kelihatn begitu anggun sekali apabila mengenakan persalinan kebaya putih, sedondon dengan suaminya yang bertemakan klasik.

Untuk Majlis resepsi Nadia Aqilah juga tampil cukup anngun dan klasik ala-ala saloma apabila dia menggayakan dres retro coklat pada majlis resepsinya pada sabtu yang lalu.

Majlis resepsi ini juga cukup meriah apabila ianya dihadiri oleh sanak saudara, ahli-ahli keluarga sera rakan-rakan karib dan juga rakan-rakan artis antaranya  Ruzana Ibrahim, Eenaz Mokhtar, Sherry Al-Hadad, Sharifah Amani, Tony Eusoff, Iedil Putra, Nadiya Nisaa dan ramai lagi. Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah;

 

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

 

gambar pernikahan pelakon nadiah aqilah

 

 

gambar pernikahan pelakon nadiah aqilah

 

gambar-gambar majlis pernikahan nadiah aqilah

 

 

gambar-gambar majlis pernikahan nadiah aqilah

 

gambar majlis resepsi pelakon nadia aqilah

gambar majlis resepsi pelakon nadia aqilah

 

gambar upacara majlis resepsi pelakon nadia aqilah

 

Tahniah diucapkan sekali lagi, semoga perhubungan yang dibina ini akn terus berkekaln hingga ke akhir hayat dan dikurniakan anak-anak yang comel-Ramenpedas,com

Sumber ; IG missnadiahaqilah /#duanadi / #duanfornadia / Offical Photographer @thewolvesomepople 

 

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

 

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

Tahniah diucapkan kepada Pelakon Nadia Aqilah, 33, kini telah bergelar pun sah isteri kepada seorang pemuzik, Saiful Ridzuan, dengan hanya sekali lafaz sahaja, pada pagi Jumaat yang lalu.

Majlis penikahan Nadiah Aqilah dan suami telah berlangsung dalam suasana yang cukup meriah sekali di kediaman keluarga Nadia di Batu Pahat, Johor.

Nadia Aqilah yang cukup aktif di pentas teater dan kaca TV ini sememangnya jarang bercerita mengenai tentang kisah peribadinya. Nadia Aqilah cukup dikenali ramai kerana lakonanya  dalam drama Tari Tirana, Kerna Terpaksa Aku Relakan dan banyk lagi.

Apa yang menariknya, pada hari pernikahannya, pelakon ini telah berkongsi saat-saat ini indah dan bahagia ini untuk dikongsikan  bersama para peminatnya menerusi Insta Live di laman Instagram miliknya sendiri.

Teman rapatnya, iaitu  pelakon Sharifah Amani juga tidak ketinggalan berkongsiikan gambar-gambar majlis pernikhan tersebut menerusi laman Instagram milik pelakon tersebut.

Di majlis pernikhan tersebut Nadia Aqilah kelihatn begitu anggun sekali apabila mengenakan persalinan kebaya putih, sedondon dengan suaminya yang bertemakan klasik.

Untuk Majlis resepsi Nadia Aqilah juga tampil cukup anngun dan klasik ala-ala saloma apabila dia menggayakan dres retro coklat pada majlis resepsinya pada sabtu yang lalu.

Majlis resepsi ini juga cukup meriah apabila ianya dihadiri oleh sanak saudara, ahli-ahli keluarga sera rakan-rakan karib dan juga rakan-rakan artis antaranya  Ruzana Ibrahim, Eenaz Mokhtar, Sherry Al-Hadad, Sharifah Amani, Tony Eusoff, Iedil Putra, Nadiya Nisaa dan ramai lagi. Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah;

 

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

 

gambar pernikahan pelakon nadiah aqilah

 

 

gambar pernikahan pelakon nadiah aqilah

 

gambar-gambar majlis pernikahan nadiah aqilah

 

 

gambar-gambar majlis pernikahan nadiah aqilah

 

gambar majlis resepsi pelakon nadia aqilah

gambar majlis resepsi pelakon nadia aqilah

 

gambar upacara majlis resepsi pelakon nadia aqilah

 

Tahniah diucapkan sekali lagi, semoga perhubungan yang dibina ini akn terus berkekaln hingga ke akhir hayat dan dikurniakan anak-anak yang comel-Ramenpedas,com

Sumber ; IG missnadiahaqilah /#duanadi / #duanfornadia / Offical Photographer @thewolvesomepople 

 

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

 

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

Pada 22 April yang lalu, penyanyi Shila Amzah telah mengadakan majlis resepsi perkahwinanya yang berlangsung dengan penuh meriah sekali. Majlis yang bertemakan Balck & Elegan ternyata memukau kesemua yang hadir di majlis resepsi tersebut.

Sebelum majlis resepsi pada 22 April Shila Amzah telah mengadakan juga majlis resepsi bertandang yang dimana Shila Amzah kelihtan cukup anggun menawan dalm persalinan berwarna pink kuat sedondon dengan suaminya. Di majlis resepsi 22 April tersebut Shila Amzah kelihatan cukup jelita dalam dua persalinan berwarna hitam yang cukup elegan sedondon dengan suaminya yang segak berkot hitam.

Majlis resepsi tersebut telah dihadiri hampir 800 tetamu termasuk sanak saudara, ahli-ahli keluarga serta rakan-rakan karib dan selenbriti tuut hadir, anataranya Zara Zya, Fara Fauzana, Dato Aznil Haji Nawawi dan ramai lagi. Yang lebih mengujakan adalah kehadiran kumpulan Ruffedge yang turut hadir menyanyikan lagu untuk pasangan pengantin dan tetamu yang hadir.

Bukan itu sahaja Shila Amzah juga membuat kejutan apabila dia juga membuat persembahan khas menyanyi untuk suaminya serta para tetamu yang hadir.  Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami untuk tatapan anda;

 

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

 

gambar resepsi shila amzah

 

majlis resepsi shila amzah

 

 

gambar resepsi shila amzah

 

majlis resepsi shila amzah

 

gambar shila amzah kawin

 

gambar shila amzah kawin

 

gmabr upacara majlis resepsi shila amzah

gmabr upacara majlis resepsi shila amzah

 

penyanyi shila azmah wedding

 

penyanyi shila azmah wedding

 

shila dan suami di majlis resepsi

Tahniah sekali lagi diucapkan kepada Shila Amzah dan suami tercintanya. Semoga hubungan ini akan terus berkekalan hingga ke akhir hayat dan akan dikurniakan anak-anak yang comel-comel.-Ramenpedas.com

Sumber : IG shahilaamzah #shilaxharis / Ig Azuracouture / MH

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

 

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

Pada 22 April yang lalu, penyanyi Shila Amzah telah mengadakan majlis resepsi perkahwinanya yang berlangsung dengan penuh meriah sekali. Majlis yang bertemakan Balck & Elegan ternyata memukau kesemua yang hadir di majlis resepsi tersebut.

Sebelum majlis resepsi pada 22 April Shila Amzah telah mengadakan juga majlis resepsi bertandang yang dimana Shila Amzah kelihtan cukup anggun menawan dalm persalinan berwarna pink kuat sedondon dengan suaminya. Di majlis resepsi 22 April tersebut Shila Amzah kelihatan cukup jelita dalam dua persalinan berwarna hitam yang cukup elegan sedondon dengan suaminya yang segak berkot hitam.

Majlis resepsi tersebut telah dihadiri hampir 800 tetamu termasuk sanak saudara, ahli-ahli keluarga serta rakan-rakan karib dan selenbriti tuut hadir, anataranya Zara Zya, Fara Fauzana, Dato Aznil Haji Nawawi dan ramai lagi. Yang lebih mengujakan adalah kehadiran kumpulan Ruffedge yang turut hadir menyanyikan lagu untuk pasangan pengantin dan tetamu yang hadir.

Bukan itu sahaja Shila Amzah juga membuat kejutan apabila dia juga membuat persembahan khas menyanyi untuk suaminya serta para tetamu yang hadir.  Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami untuk tatapan anda;

 

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

 

gambar resepsi shila amzah

 

majlis resepsi shila amzah

 

 

gambar resepsi shila amzah

 

majlis resepsi shila amzah

 

gambar shila amzah kawin

 

gambar shila amzah kawin

 

gmabr upacara majlis resepsi shila amzah

gmabr upacara majlis resepsi shila amzah

 

penyanyi shila azmah wedding

 

penyanyi shila azmah wedding

 

shila dan suami di majlis resepsi

Tahniah sekali lagi diucapkan kepada Shila Amzah dan suami tercintanya. Semoga hubungan ini akan terus berkekalan hingga ke akhir hayat dan akan dikurniakan anak-anak yang comel-comel.-Ramenpedas.com

Sumber : IG shahilaamzah #shilaxharis / Ig Azuracouture / MH

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

 

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

Pada 18 April yang lalau penyanyi Shila Amzah teoah mengadakan Majlis Khatam Al Quran bersempena majlis perkahwinanya nanti. Majlis khatam Al-quran selalunya dilakukan sebelum majlis pernikahan, majlis tersebut diadakan secara sederhana sahaja. Shila Amzah kelihtan cukup ayu dalam persalinan berwrna merah jambu.

Majlis tersebut turut dimeriahkan dengan kehadiran tetamu dan rakan baik Shila Amzah iaitu Fara Fauzana dan Jihan Muse, mereka mengenakn pakaian sedondon berwarna biru lembut. Pada malam tersebut telah berlangsung juga majlis berinai bagi meraikan Shila Amzah. Turut hadir Fara Fauzana dan Jihan Musa. Shila Amzah mengenakan busana berwarna royal blue.

Pada 19 April jam 6.25 petang tahniah diucapkan kepada Shila Amzah kerana telah sah bergelar isteri kepada jejaa pilihan hatinya iaitu Haris Idraki Elias. Shila Amzah tampak begitu jelita dalam persalinan berwarna putih sedondon dengan suaminya.

Majlis pernikahn tersebut berlangsung dengan begitu meriah sekali dan turut dihadiri oleh sanak, saudara, ahli-ahli kelurga terdekat serta rakan-rakan yang mengenali Shila Amzah, turut hadir adalah rakan baik iaitu Fara Fauzana, Jihan Muse dan Zara Zya. Selepas majlis pernikhan diadakan pula majlis bersaanding yang diman Shila Amzah megenkan busan berwrana biru lembut. Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah;

 

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

gambar majlis berinah shila amzah

 

gambar majlis berinah shila amzah

 

gambar majlis pernikhan shila amzah

 

gambar majlis pernikhan shila amzah

 

gambar shila amzah nikah

 

 

gambar shila amzah nikah

 

gambar shila amzah kawin

gambar majlis pernikahan shila amzah

 

gambar shila amzah kawin

 

gambar majlis pernikahan shila amzah

Tahniah sekali lagi RP ucapkan, semoga hubungan yang dibina akan terus berkekalan hingga  ke akhir hayat. Sweet dan simple je majlis perkahwinan Shila Amzah nih. –Ramenpedas.com

Sumber : IG shahilaamzah / #shilxharis / Ig therealfafau

 

Incoming search terms:

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

 

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

Pada 18 April yang lalau penyanyi Shila Amzah teoah mengadakan Majlis Khatam Al Quran bersempena majlis perkahwinanya nanti. Majlis khatam Al-quran selalunya dilakukan sebelum majlis pernikahan, majlis tersebut diadakan secara sederhana sahaja. Shila Amzah kelihtan cukup ayu dalam persalinan berwrna merah jambu.

Majlis tersebut turut dimeriahkan dengan kehadiran tetamu dan rakan baik Shila Amzah iaitu Fara Fauzana dan Jihan Muse, mereka mengenakn pakaian sedondon berwarna biru lembut. Pada malam tersebut telah berlangsung juga majlis berinai bagi meraikan Shila Amzah. Turut hadir Fara Fauzana dan Jihan Musa. Shila Amzah mengenakan busana berwarna royal blue.

Pada 19 April jam 6.25 petang tahniah diucapkan kepada Shila Amzah kerana telah sah bergelar isteri kepada jejaa pilihan hatinya iaitu Haris Idraki Elias. Shila Amzah tampak begitu jelita dalam persalinan berwarna putih sedondon dengan suaminya.

Majlis pernikahn tersebut berlangsung dengan begitu meriah sekali dan turut dihadiri oleh sanak, saudara, ahli-ahli kelurga terdekat serta rakan-rakan yang mengenali Shila Amzah, turut hadir adalah rakan baik iaitu Fara Fauzana, Jihan Muse dan Zara Zya. Selepas majlis pernikhan diadakan pula majlis bersaanding yang diman Shila Amzah megenkan busan berwrana biru lembut. Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah;

 

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

gambar majlis berinah shila amzah

 

gambar majlis berinah shila amzah

 

gambar majlis pernikhan shila amzah

 

gambar majlis pernikhan shila amzah

 

gambar shila amzah nikah

 

 

gambar shila amzah nikah

 

gambar shila amzah kawin

gambar majlis pernikahan shila amzah

 

gambar shila amzah kawin

 

gambar majlis pernikahan shila amzah

Tahniah sekali lagi RP ucapkan, semoga hubungan yang dibina akan terus berkekalan hingga  ke akhir hayat. Sweet dan simple je majlis perkahwinan Shila Amzah nih. –Ramenpedas.com

Sumber : IG shahilaamzah / #shilxharis / Ig therealfafau

 

Incoming search terms:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.