Home » Informasi » CARA-CARA BUAT ISTERI GEMBIRA-PESANAN BUAT SUAMI

CARA-CARA BUAT ISTERI GEMBIRA-PESANAN BUAT SUAMI

Cara-cara Buat Isteri Gembira-Pesanan Buat Suami

Cara-cara Buat Isteri Gembira-Pesanan Buat Suami

Isteri adalah anugerah Allah kepada seorang suami, jadi janganlah membuat dia bersedih, gembirakanlah hatinya wahai para suami. Jom PP kongsikan Cara-cara Buat Isteri Gembira-Pesanan Buat Suami;

 

1.Selalulah menghargai segala usaha dan penat-lelah isteri, terutamanya isteri yang bekerja dan sama-sama terpaksa menanggung hutang suami.

2- Apabila isteri sedang bercakap, pandanglah mukanya dan buka telinga anda luas-luas. Biar apa yang diperkatakannya masuk ke telinga kanan dan tersumbat di telinga kiri. Sambil tu otak suami kenalah memproses segala informasi yang diterima daripada isteri dengan bijak serta prihatin.

3-Jangan sekali-kali membandingkan masakan isteri atau cara isteri anda menghias rumah dengan mak anda kecuali masakan/cara menghias isteri anda lebih baik dan canggih dari emak anda. Jangan demand sex sekiranya isteri tak ada mood atau letih. Agama suruh kita berkahwin  bukan semata-mata adalah untuk penuhi nafsu syahwat saja.

 

4-Kalau pasangan yang sudah mempunyai anak, sama-samalah menjaga anak. Benih dari awak juga. Ada juga suami, apabila isteri sedang makan disuruh basuh kencing  dan berak anak sedangkan si suami elok duduk bersandar kekenyangan macam maharaja.

Jangan sekali-kali duduk tersandar depan TV atau relax-relax sedangkan isteri bila balik dari kerja, terus buka kasut dan terus masuk dapur, memasak, mengemas, membasuh, kejar anak dan sebagainya. Berbulu mata dan sayu hati si isteri bila kami tak cukup tangan nak menguruskan rumahtangga sedangkan suami lepas tangan.

5-Sekiranya suami makan dahulu, tinggalkan sedikit lauk utk isteri. Jangan bedal semua sampai turn isteri yang tinggal cuma ekor ikan sekerat, janggut sotong dan ekor taugeh.
Kalau nak ajak member bertandang ke rumah, beritau isteri dulu, kalau boleh sehari-dua in advance. Jadi bolehlah dia memasak yang best-best dan mengemas rumah cantik-cantik. Bayangkan perasaan isteri kalau tetamu datang terpacak sedangkan kain-baju masih berlonggok belum sempat dilipat, permainan anak masih berselerak dan isteri cuma masak mi maggi saja.

 

Cara-cara Buat Isteri Gembira-Pesanan Buat Suami

 

6-Jangan sekali-kali menyakat isteri tentang saiz badannya yang semakin sihat atau semakin melidi. Tengok body sendiri dalam cermin dulu sebelum komen isteri anda.

Jangan kentut depan isteri. Masa bercinta dulu kenapa boleh control kentut? Hormatilah ibu-bapa dan kaum keluarga isteri anda walaupun  cuma main wayang, ambil hati  mereka macam masa nak mengurat isteri anda dulu. Jangan sekali mencaci mereka walaupun secara bergurau.

7-Jangan kedekut dengan isteri serta keperluan rumahtangga. Jagalah maruah anda sebagai suami dan lelaki. Selagi boleh, jangan bebankan isteri dengan masaalah kewangan anda. Selalunya perempuan ni, semakin suami “degil” tak nak minta pertolongan, selagi itulah dia rela nak tolong suami dia.

8-Jangan bersepah dan bersikap pengotor. apabila dah buka baju, letakkan dalam bakul baju kotor yang disediakan, dah guna cungkil gigi, buanglah dalam bakul sampah, bila dah guna ubat gigi bubuh balik penutupnya, dah ambil sesuatu barang simpan balik ditempat asal, dah berak flush. Susah sangat ke nak buat macam tu? Semua nak kena ajar ke?

9-Rajin-rajinlah bertanya isteri kalau dia perlukan bantuan anda dengan kerja rumah/menjaga anak-anak Tapi jangan tanya dua tahun sekali ye. Jangan tunjuk rajin apabila ada tetamu di rumah saja. Hormatilah isteri anda sebagaimana anda mahu dihormati. Isteri pun manusia juga, Allah berikan banyak keistimewaan kepada para isteri tapi diputar-belitkan tafsirannya oleh orang lelaki untuk kepentingan diri sendiri.

 

10.Jangan main kayu tiga dengan perempuan lain.   Kalau isteri awak yang buat, tentu awak tak boleh tolerate dan akan mengamuk kan, jadi mengapa isteri awak kena tolerate kalau awak buat?

11-Jikalau tak menyukai sikap atau perbuatan isteri, tegurlah secara baik dan lembut, jangan asyik nak menengking aja. Kalau awak sakit nak mati nanti, siapa yang kena jaga awak? Bai jual roti? Apek jual sayur? Jiran sebelah rumah awak?

12-Kalau isteri nampak tidak  sihat, cepat-cepatlah bawa dia berjumpa doktor. Tunjuklah anda mengambil berat dan sayang  dirinya.
Berbincanglah dengan isteri sebelum membuat sesuatu keputusan . Walaupun suami megah ada kuasa veto, tak jadi bapok kalau pendapat isteri anda diambil kira. Pokok pangkalnya ialah bertimbangrasa dan saling menghargai. Cubalah ketepikan ego anda yang keterlaluan. Bukannya laku bila dah mati nanti.

13-Dalami agama dan bimbinglah anak isteri anda dengan ikhlas seperti yang dituntut oleh agama. Ingatlah, kalau seorang suami masuk syurga, besar kemungkinan isteri pun masuk syurga. Jikalau suami masuk neraka belum tentu isteri juga masuk neraka.

14-Berusahalah dengan seikhlas hati untuk mempertahankan keharmonian dan kebahagian rumahtangga. Jangan buat apa yang isteri tak suka. Percayalah, kalau suami buat baik sekali dengan isteri, isteri balas sepuluh kali lebih baik.

15-Jangan buat tak tahu kalau isteri anda merajuk atau berkecil hati. Kalau perlu minta maaf, minta maaf lah, kalau perlu dipujuk, pujuk lah. Hati orang perempuan ni cepat sensitif. Kalau kami rasa suami tak ambil kisah, perasaan bagai dihiris-hiris. Perkara yang dipandang remeh oleh suami boleh menjadi kanser yang bahaya kepada isteri. Kepada para suami khususnya dan kaum lelaki amnya, janganlah dianggap masalah hati dan perasaan orang perempuan ni sebelah mata sahaja.

Allah s.w.t. berfirman, “Dan ketahuilah bahawasanya Allah
mengetahui apa yang didalam hatimu, sebab itu berhati-hatilah dengan Tuhan”

sayangilah isteri anda-ramenpedas.com 

sumber: kaki novel

Incoming search terms:

!-- nuffnang -->

Check Also

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

 

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

Tahniah diucapkan kepada Pelakon Nadia Aqilah, 33, kini telah bergelar pun sah isteri kepada seorang pemuzik, Saiful Ridzuan, dengan hanya sekali lafaz sahaja, pada pagi Jumaat yang lalu.

Majlis penikahan Nadiah Aqilah dan suami telah berlangsung dalam suasana yang cukup meriah sekali di kediaman keluarga Nadia di Batu Pahat, Johor.

Nadia Aqilah yang cukup aktif di pentas teater dan kaca TV ini sememangnya jarang bercerita mengenai tentang kisah peribadinya. Nadia Aqilah cukup dikenali ramai kerana lakonanya  dalam drama Tari Tirana, Kerna Terpaksa Aku Relakan dan banyk lagi.

Apa yang menariknya, pada hari pernikahannya, pelakon ini telah berkongsi saat-saat ini indah dan bahagia ini untuk dikongsikan  bersama para peminatnya menerusi Insta Live di laman Instagram miliknya sendiri.

Teman rapatnya, iaitu  pelakon Sharifah Amani juga tidak ketinggalan berkongsiikan gambar-gambar majlis pernikhan tersebut menerusi laman Instagram milik pelakon tersebut.

Di majlis pernikhan tersebut Nadia Aqilah kelihatn begitu anggun sekali apabila mengenakan persalinan kebaya putih, sedondon dengan suaminya yang bertemakan klasik.

Untuk Majlis resepsi Nadia Aqilah juga tampil cukup anngun dan klasik ala-ala saloma apabila dia menggayakan dres retro coklat pada majlis resepsinya pada sabtu yang lalu.

Majlis resepsi ini juga cukup meriah apabila ianya dihadiri oleh sanak saudara, ahli-ahli keluarga sera rakan-rakan karib dan juga rakan-rakan artis antaranya  Ruzana Ibrahim, Eenaz Mokhtar, Sherry Al-Hadad, Sharifah Amani, Tony Eusoff, Iedil Putra, Nadiya Nisaa dan ramai lagi. Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah;

 

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

 

gambar pernikahan pelakon nadiah aqilah

 

 

gambar pernikahan pelakon nadiah aqilah

 

gambar-gambar majlis pernikahan nadiah aqilah

 

 

gambar-gambar majlis pernikahan nadiah aqilah

 

gambar majlis resepsi pelakon nadia aqilah

gambar majlis resepsi pelakon nadia aqilah

 

gambar upacara majlis resepsi pelakon nadia aqilah

 

Tahniah diucapkan sekali lagi, semoga perhubungan yang dibina ini akn terus berkekaln hingga ke akhir hayat dan dikurniakan anak-anak yang comel-Ramenpedas,com

Sumber ; IG missnadiahaqilah /#duanadi / #duanfornadia / Offical Photographer @thewolvesomepople 

 

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

 

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

Tahniah diucapkan kepada Pelakon Nadia Aqilah, 33, kini telah bergelar pun sah isteri kepada seorang pemuzik, Saiful Ridzuan, dengan hanya sekali lafaz sahaja, pada pagi Jumaat yang lalu.

Majlis penikahan Nadiah Aqilah dan suami telah berlangsung dalam suasana yang cukup meriah sekali di kediaman keluarga Nadia di Batu Pahat, Johor.

Nadia Aqilah yang cukup aktif di pentas teater dan kaca TV ini sememangnya jarang bercerita mengenai tentang kisah peribadinya. Nadia Aqilah cukup dikenali ramai kerana lakonanya  dalam drama Tari Tirana, Kerna Terpaksa Aku Relakan dan banyk lagi.

Apa yang menariknya, pada hari pernikahannya, pelakon ini telah berkongsi saat-saat ini indah dan bahagia ini untuk dikongsikan  bersama para peminatnya menerusi Insta Live di laman Instagram miliknya sendiri.

Teman rapatnya, iaitu  pelakon Sharifah Amani juga tidak ketinggalan berkongsiikan gambar-gambar majlis pernikhan tersebut menerusi laman Instagram milik pelakon tersebut.

Di majlis pernikhan tersebut Nadia Aqilah kelihatn begitu anggun sekali apabila mengenakan persalinan kebaya putih, sedondon dengan suaminya yang bertemakan klasik.

Untuk Majlis resepsi Nadia Aqilah juga tampil cukup anngun dan klasik ala-ala saloma apabila dia menggayakan dres retro coklat pada majlis resepsinya pada sabtu yang lalu.

Majlis resepsi ini juga cukup meriah apabila ianya dihadiri oleh sanak saudara, ahli-ahli keluarga sera rakan-rakan karib dan juga rakan-rakan artis antaranya  Ruzana Ibrahim, Eenaz Mokhtar, Sherry Al-Hadad, Sharifah Amani, Tony Eusoff, Iedil Putra, Nadiya Nisaa dan ramai lagi. Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah;

 

Gambar Sekitar Majlis Pernikahan Dan Resepsi Pelakon Nadia Aqilah

 

gambar pernikahan pelakon nadiah aqilah

 

 

gambar pernikahan pelakon nadiah aqilah

 

gambar-gambar majlis pernikahan nadiah aqilah

 

 

gambar-gambar majlis pernikahan nadiah aqilah

 

gambar majlis resepsi pelakon nadia aqilah

gambar majlis resepsi pelakon nadia aqilah

 

gambar upacara majlis resepsi pelakon nadia aqilah

 

Tahniah diucapkan sekali lagi, semoga perhubungan yang dibina ini akn terus berkekaln hingga ke akhir hayat dan dikurniakan anak-anak yang comel-Ramenpedas,com

Sumber ; IG missnadiahaqilah /#duanadi / #duanfornadia / Offical Photographer @thewolvesomepople 

 

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

 

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

Pada 22 April yang lalu, penyanyi Shila Amzah telah mengadakan majlis resepsi perkahwinanya yang berlangsung dengan penuh meriah sekali. Majlis yang bertemakan Balck & Elegan ternyata memukau kesemua yang hadir di majlis resepsi tersebut.

Sebelum majlis resepsi pada 22 April Shila Amzah telah mengadakan juga majlis resepsi bertandang yang dimana Shila Amzah kelihtan cukup anggun menawan dalm persalinan berwarna pink kuat sedondon dengan suaminya. Di majlis resepsi 22 April tersebut Shila Amzah kelihatan cukup jelita dalam dua persalinan berwarna hitam yang cukup elegan sedondon dengan suaminya yang segak berkot hitam.

Majlis resepsi tersebut telah dihadiri hampir 800 tetamu termasuk sanak saudara, ahli-ahli keluarga serta rakan-rakan karib dan selenbriti tuut hadir, anataranya Zara Zya, Fara Fauzana, Dato Aznil Haji Nawawi dan ramai lagi. Yang lebih mengujakan adalah kehadiran kumpulan Ruffedge yang turut hadir menyanyikan lagu untuk pasangan pengantin dan tetamu yang hadir.

Bukan itu sahaja Shila Amzah juga membuat kejutan apabila dia juga membuat persembahan khas menyanyi untuk suaminya serta para tetamu yang hadir.  Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami untuk tatapan anda;

 

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

 

gambar resepsi shila amzah

 

majlis resepsi shila amzah

 

 

gambar resepsi shila amzah

 

majlis resepsi shila amzah

 

gambar shila amzah kawin

 

gambar shila amzah kawin

 

gmabr upacara majlis resepsi shila amzah

gmabr upacara majlis resepsi shila amzah

 

penyanyi shila azmah wedding

 

penyanyi shila azmah wedding

 

shila dan suami di majlis resepsi

Tahniah sekali lagi diucapkan kepada Shila Amzah dan suami tercintanya. Semoga hubungan ini akan terus berkekalan hingga ke akhir hayat dan akan dikurniakan anak-anak yang comel-comel.-Ramenpedas.com

Sumber : IG shahilaamzah #shilaxharis / Ig Azuracouture / MH

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

 

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

Pada 22 April yang lalu, penyanyi Shila Amzah telah mengadakan majlis resepsi perkahwinanya yang berlangsung dengan penuh meriah sekali. Majlis yang bertemakan Balck & Elegan ternyata memukau kesemua yang hadir di majlis resepsi tersebut.

Sebelum majlis resepsi pada 22 April Shila Amzah telah mengadakan juga majlis resepsi bertandang yang dimana Shila Amzah kelihtan cukup anggun menawan dalm persalinan berwarna pink kuat sedondon dengan suaminya. Di majlis resepsi 22 April tersebut Shila Amzah kelihatan cukup jelita dalam dua persalinan berwarna hitam yang cukup elegan sedondon dengan suaminya yang segak berkot hitam.

Majlis resepsi tersebut telah dihadiri hampir 800 tetamu termasuk sanak saudara, ahli-ahli keluarga serta rakan-rakan karib dan selenbriti tuut hadir, anataranya Zara Zya, Fara Fauzana, Dato Aznil Haji Nawawi dan ramai lagi. Yang lebih mengujakan adalah kehadiran kumpulan Ruffedge yang turut hadir menyanyikan lagu untuk pasangan pengantin dan tetamu yang hadir.

Bukan itu sahaja Shila Amzah juga membuat kejutan apabila dia juga membuat persembahan khas menyanyi untuk suaminya serta para tetamu yang hadir.  Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami untuk tatapan anda;

 

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Shila Amzah Dan Suami

 

gambar resepsi shila amzah

 

majlis resepsi shila amzah

 

 

gambar resepsi shila amzah

 

majlis resepsi shila amzah

 

gambar shila amzah kawin

 

gambar shila amzah kawin

 

gmabr upacara majlis resepsi shila amzah

gmabr upacara majlis resepsi shila amzah

 

penyanyi shila azmah wedding

 

penyanyi shila azmah wedding

 

shila dan suami di majlis resepsi

Tahniah sekali lagi diucapkan kepada Shila Amzah dan suami tercintanya. Semoga hubungan ini akan terus berkekalan hingga ke akhir hayat dan akan dikurniakan anak-anak yang comel-comel.-Ramenpedas.com

Sumber : IG shahilaamzah #shilaxharis / Ig Azuracouture / MH

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

 

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

Pada 18 April yang lalau penyanyi Shila Amzah teoah mengadakan Majlis Khatam Al Quran bersempena majlis perkahwinanya nanti. Majlis khatam Al-quran selalunya dilakukan sebelum majlis pernikahan, majlis tersebut diadakan secara sederhana sahaja. Shila Amzah kelihtan cukup ayu dalam persalinan berwrna merah jambu.

Majlis tersebut turut dimeriahkan dengan kehadiran tetamu dan rakan baik Shila Amzah iaitu Fara Fauzana dan Jihan Muse, mereka mengenakn pakaian sedondon berwarna biru lembut. Pada malam tersebut telah berlangsung juga majlis berinai bagi meraikan Shila Amzah. Turut hadir Fara Fauzana dan Jihan Musa. Shila Amzah mengenakan busana berwarna royal blue.

Pada 19 April jam 6.25 petang tahniah diucapkan kepada Shila Amzah kerana telah sah bergelar isteri kepada jejaa pilihan hatinya iaitu Haris Idraki Elias. Shila Amzah tampak begitu jelita dalam persalinan berwarna putih sedondon dengan suaminya.

Majlis pernikahn tersebut berlangsung dengan begitu meriah sekali dan turut dihadiri oleh sanak, saudara, ahli-ahli kelurga terdekat serta rakan-rakan yang mengenali Shila Amzah, turut hadir adalah rakan baik iaitu Fara Fauzana, Jihan Muse dan Zara Zya. Selepas majlis pernikhan diadakan pula majlis bersaanding yang diman Shila Amzah megenkan busan berwrana biru lembut. Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah;

 

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

gambar majlis berinah shila amzah

 

gambar majlis berinah shila amzah

 

gambar majlis pernikhan shila amzah

 

gambar majlis pernikhan shila amzah

 

gambar shila amzah nikah

 

 

gambar shila amzah nikah

 

gambar shila amzah kawin

gambar majlis pernikahan shila amzah

 

gambar shila amzah kawin

 

gambar majlis pernikahan shila amzah

Tahniah sekali lagi RP ucapkan, semoga hubungan yang dibina akan terus berkekalan hingga  ke akhir hayat. Sweet dan simple je majlis perkahwinan Shila Amzah nih. –Ramenpedas.com

Sumber : IG shahilaamzah / #shilxharis / Ig therealfafau

 

Incoming search terms:

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

 

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

Pada 18 April yang lalau penyanyi Shila Amzah teoah mengadakan Majlis Khatam Al Quran bersempena majlis perkahwinanya nanti. Majlis khatam Al-quran selalunya dilakukan sebelum majlis pernikahan, majlis tersebut diadakan secara sederhana sahaja. Shila Amzah kelihtan cukup ayu dalam persalinan berwrna merah jambu.

Majlis tersebut turut dimeriahkan dengan kehadiran tetamu dan rakan baik Shila Amzah iaitu Fara Fauzana dan Jihan Muse, mereka mengenakn pakaian sedondon berwarna biru lembut. Pada malam tersebut telah berlangsung juga majlis berinai bagi meraikan Shila Amzah. Turut hadir Fara Fauzana dan Jihan Musa. Shila Amzah mengenakan busana berwarna royal blue.

Pada 19 April jam 6.25 petang tahniah diucapkan kepada Shila Amzah kerana telah sah bergelar isteri kepada jejaa pilihan hatinya iaitu Haris Idraki Elias. Shila Amzah tampak begitu jelita dalam persalinan berwarna putih sedondon dengan suaminya.

Majlis pernikahn tersebut berlangsung dengan begitu meriah sekali dan turut dihadiri oleh sanak, saudara, ahli-ahli kelurga terdekat serta rakan-rakan yang mengenali Shila Amzah, turut hadir adalah rakan baik iaitu Fara Fauzana, Jihan Muse dan Zara Zya. Selepas majlis pernikhan diadakan pula majlis bersaanding yang diman Shila Amzah megenkan busan berwrana biru lembut. Jadi mari RP kongsikan beberapa Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah;

 

Gambar Sekitar Majlis Khatam Al-Quran, Berinai Dan Pernikahan Shila Amzah

gambar majlis berinah shila amzah

 

gambar majlis berinah shila amzah

 

gambar majlis pernikhan shila amzah

 

gambar majlis pernikhan shila amzah

 

gambar shila amzah nikah

 

 

gambar shila amzah nikah

 

gambar shila amzah kawin

gambar majlis pernikahan shila amzah

 

gambar shila amzah kawin

 

gambar majlis pernikahan shila amzah

Tahniah sekali lagi RP ucapkan, semoga hubungan yang dibina akan terus berkekalan hingga  ke akhir hayat. Sweet dan simple je majlis perkahwinan Shila Amzah nih. –Ramenpedas.com

Sumber : IG shahilaamzah / #shilxharis / Ig therealfafau

 

Incoming search terms:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.