Home » Tips Dan Petua » Cara Menghilangkan Daki Pada Badan

Cara Menghilangkan Daki Pada Badan

Cara Menghilangkan Daki Pada Badan

Cara Menghilangkan Daki Pada Badan

Daki Adalah Kotoran Degil Yang Melekat Pada Badan, Dengan Mengosok Atau  menyental Boleh Mengakibatkn Kulit Kita menjadi  semakin Kasar, Ck Sendiri Tertekan Dengan Masalah Daki So Jom Kita Cube beberapa

Tips mudah Menghilangkan Daki Pada Badan 

1. Air Kopi

Kopi adalah bahan Semula Jadi  yang bagus digunakan untuk membersihkan bagian tubuh yang berdaki. Dengan menggunakan air kopi maka daki pada tubuh akan mudah dibersihkan.

 

Caranya Ialah dengan mengambil satu sendok makan biji kopi masak, dan Larutkan dengan air Panas, kemudian Sapukan pada kulit yang berdaki, tunggu beberapa saat dan bersihkan dengan cara menggosok halus pada Kulit tersebut dan daki akan keluar dan Mengelupas,

2. Beras dan minyak zaitun
Cara menghilangkan daki dengan beras adalah dengan mencapurkan beras halus dengan sedikit minyak zaitun. Caranya ambil beras dan Panggang Hingga Garing , selanjutnya tumbuk beras hingga halus, Campur sedikit jeruk nipis dan minyak zaitun. Kacau ramuan hingga rata dan gunakan pada kulit berdaki sambil di urut atau di gosok Perlahan Lahan.

3. scrub beras dan kacang hijau 

Kacang Ijau Dan Beras Jugak Sangat Bagus Untuk Menhilangkan Daki Dan Melicinkan Kulit Blender Sedikit Kacang Hijau Dan Beras Hingga Halus Dan Lumurkan Seperti Scrup Ketika mandi Biarkan Beberapa mInit Dan Bilas dengan Air lakukan 3 Kali Seminggu Untuk Hasil yang Sempurna

 

 

4. Menggunakan body scrub
Cara mudah lainnya dalam menghilangkan daki adalah dengan menggunakan mandian body scrub. Penggunaan body scrubs bagus dilakukan seminggu sekali untuk menghilangkan daki dan menghilangkan sel-sel kulit mati pada tubuh.

 

Inilah Tips-Tips Simple Yang  Dapat PP kongsikan Dengan Uolss Cubalah Untuk Dapat Kulit Mulus Gebus tanpa daki Hehe !!! =)

~enjoy -ramenpedas.com

Incoming search terms:

!-- nuffnang -->

Check Also

9 Petua Berkesan Untuk Menghalau Cicak Di Rumah

9 Petua Berkesan Untuk Menghalau Cicak Di Rumah

9 Petua Berkesan Untuk Menghalau Cicak Di Rumah

Cicak merupakan binatang yang tidak berbahaya, namun kehadiran cicak boleh menggangu anak-anak kecil kita dan juga binatang peliharaan. Sekiranya dibiarkan cicak akan menjadi penghuni tetap dalam rumah dan akan menjadikan perabot-perabot yang ada didalam rumah sebagai sarang pembiakkan mereka.

Memang mengelikan, jadi mari RP kongsikan apa 9 Petua Berkesan Untuk Menghalau Cicak Di Rumah yang berada di dalam rumah kita;

 

9 Petua Berkesan Untuk Menghalau Cicak Di Rumah

1. Menggunakan Kulit Telur

Caranya amat mudah, cicak tidak suka kan bau telur, oleh yang demikian,ambil kulit telur dan letakkan di ruang kosong di pintu masuk,dan tingkap untuk menghalang dimasukki oleh cicak. Jangn lupa untuk menggantikan dengan yang baru selepas tiga minggu.

2. Menggunakan Serbuk Kopi

Caranya, letakkan sedikit serbuk kopi kedalam bekas, Masukkan juga sedikit serbuk tembakau dan kemudian gaul. Kemudian ambil beberapa pencungkil gigi atau batang mancis dan sapukan sedikit gam diatasnya, lalu letakkan serbuk kopi tadi. Selepas itu letakakn serbuk kopi tadi di tempat yang boleh dimasukki cicak ataupun di belakng almari, ini adalah keran cicak akan mati apabila memakan serbuk kopi tersebut.

3. Menggunakan Bawang Putih Atau Bawang Merah

Caranya, gantungkan atau letakkan bawang di  pintu atau tingkap, selain itu kisar bawang kemudian campurkan dengan air, kemudian bolehlah disemburkan di sekeliling rumah. Ini kerana cicak tidaksuka dengan bau bawang.

4. Menggunakan Lada Hitam

Caranya, masukkan  serbuk lada hitam, serbuk cili dan air ke dalam botol spray, Semburkan campuran tadi ke dinding, tingkap dan pintu untuk menggelakkan cicak daripada masuk ke dalam rumah, ini kerana cicak tidak tahan dengan rasa pedas.

5. Menggunakan Ply Paper

Caranya, lekatkan Ply Paper pada bahagian bucu siling dan sudut dinding anda, Apabila cicak melaluinya ianya akan melekat pada Ply Paper tersebut, kemudian anda bolehlah membuangnya.

6. Menggunakan Air Sejuk.

Carnya, semburkan air sejuk pada cicak, lagi sejuk air tu lagi bagus, ini kerana ianya dapat melumpuhkan pergerakan cicak tersebut.

7. Menggunakan Sos Tabasco

Caranya, campurkan air dengan sedikit sos tabasco dan masukkan ke dalam botol spray, kemudian semburkan ke belakang almari, dinding dan rak, ini kerana baunya yang tajam akan membuatkan bukan sahaja cicak melarikan diri malahan serangga lain pun tidak akan mendekati.

bulu ayam halau cicak

8. Menggunakan Bulu Ayam

Caranya, gantungkan atau letakkan bulu ayam sekitar rumah, ini kerana cicak memang gerun dengan burung. Jadi apabila cicak melihatnya dia kan gerun dan menjauhkan diri.

9. Menggunakan Peangkap Tikus

Perangkap tikus tidak terhad kepada tikus sahaja, ianya boleh digunakan untuk memerangkap cicak juga.

Itulah antara 9 Petua Berkesan Untuk Menghalau Cicak Di Rumah . Selamat mencuba. -Ramenpedas.com

Sumber: Siraplimau

Incoming search terms:

9 Petua Berkesan Untuk Menghalau Cicak Di Rumah

Cicak merupakan binatang yang tidak berbahaya, namun kehadiran cicak boleh menggangu anak-anak kecil kita dan juga binatang peliharaan. Sekiranya dibiarkan cicak akan menjadi penghuni tetap dalam rumah dan akan menjadikan perabot-perabot yang ada didalam rumah sebagai sarang pembiakkan mereka.

Memang mengelikan, jadi mari RP kongsikan apa 9 Petua Berkesan Untuk Menghalau Cicak Di Rumah yang berada di dalam rumah kita;

 

9 Petua Berkesan Untuk Menghalau Cicak Di Rumah

1. Menggunakan Kulit Telur

Caranya amat mudah, cicak tidak suka kan bau telur, oleh yang demikian,ambil kulit telur dan letakkan di ruang kosong di pintu masuk,dan tingkap untuk menghalang dimasukki oleh cicak. Jangn lupa untuk menggantikan dengan yang baru selepas tiga minggu.

2. Menggunakan Serbuk Kopi

Caranya, letakkan sedikit serbuk kopi kedalam bekas, Masukkan juga sedikit serbuk tembakau dan kemudian gaul. Kemudian ambil beberapa pencungkil gigi atau batang mancis dan sapukan sedikit gam diatasnya, lalu letakkan serbuk kopi tadi. Selepas itu letakakn serbuk kopi tadi di tempat yang boleh dimasukki cicak ataupun di belakng almari, ini adalah keran cicak akan mati apabila memakan serbuk kopi tersebut.

3. Menggunakan Bawang Putih Atau Bawang Merah

Caranya, gantungkan atau letakkan bawang di  pintu atau tingkap, selain itu kisar bawang kemudian campurkan dengan air, kemudian bolehlah disemburkan di sekeliling rumah. Ini kerana cicak tidaksuka dengan bau bawang.

4. Menggunakan Lada Hitam

Caranya, masukkan  serbuk lada hitam, serbuk cili dan air ke dalam botol spray, Semburkan campuran tadi ke dinding, tingkap dan pintu untuk menggelakkan cicak daripada masuk ke dalam rumah, ini kerana cicak tidak tahan dengan rasa pedas.

5. Menggunakan Ply Paper

Caranya, lekatkan Ply Paper pada bahagian bucu siling dan sudut dinding anda, Apabila cicak melaluinya ianya akan melekat pada Ply Paper tersebut, kemudian anda bolehlah membuangnya.

6. Menggunakan Air Sejuk.

Carnya, semburkan air sejuk pada cicak, lagi sejuk air tu lagi bagus, ini kerana ianya dapat melumpuhkan pergerakan cicak tersebut.

7. Menggunakan Sos Tabasco

Caranya, campurkan air dengan sedikit sos tabasco dan masukkan ke dalam botol spray, kemudian semburkan ke belakang almari, dinding dan rak, ini kerana baunya yang tajam akan membuatkan bukan sahaja cicak melarikan diri malahan serangga lain pun tidak akan mendekati.

bulu ayam halau cicak

8. Menggunakan Bulu Ayam

Caranya, gantungkan atau letakkan bulu ayam sekitar rumah, ini kerana cicak memang gerun dengan burung. Jadi apabila cicak melihatnya dia kan gerun dan menjauhkan diri.

9. Menggunakan Peangkap Tikus

Perangkap tikus tidak terhad kepada tikus sahaja, ianya boleh digunakan untuk memerangkap cicak juga.

Itulah antara 9 Petua Berkesan Untuk Menghalau Cicak Di Rumah . Selamat mencuba. -Ramenpedas.com

Sumber: Siraplimau

Incoming search terms:

Tips Elak Demam Selsema Berjangkit Satu Rumah

Tips Elak Demam Selsema Berjangkit Satu Rumah Menggunakan Bawang

Tips Elak Demam Selsema Berjangkit Satu Rumah

 

Tips Elak Demam Selsema Berjangkit Satu Rumah Menggunakan Bawang

Demam selsema memang merungsingkan jika kita terkenanya, sudah la demam, asyik bersin pulak tu. Habis apa sahaja kerja yang hendak di buat jadi tergendala. Hendak hilangkannya pun amatlah susah tambah -tambah jikalau terjangkit pula dekat kanak-kanak, lagi la payah.

Anda Pernah dengar tak petua orang-orang tua dulu-dulu ada berkata
“jikalau anak demam/selsema/batuk, ambilah bawang merah, kemudian kupas dan hiris. kemudian Letaklah dibawah bantal yang dia tidur, insyaAllah sehari dua dah sembuh”

Kebetulan, baru-baru ini PP ada terbaca satu artikel, yang menyatakan bawang amat elok untuk digunakan ketika demam selsem dan bawang juga dapat mengelakkan daripada demam tersebut berjangkit seluruh rumah. Jadi mari PP kongsikan  Tips Elak Demam Selsema Berjangkit Satu Rumah Menggunakan Bawang; 

Caranya adalah  dengan meletakkan bawang merah di bawah bantal orang atau anak  yang terkena demam selsema itu, selain itu letakkan juga di atas meja solek dalam bilik, di ruang tamu dan juga di dapur. Ini adalah untuk menggelakkan demam selsema ini berjangkit satu rumah. Insyaallah keesokan harinya, demam selsema akan berkurangan. jadi Apa yang ada pada bawang ni ye agaknya??

Berdasarkan daripada sumber FB dan menurut kajian ;

” Bawang adalah sejenis sayuran yang sememangnya mengandungi kandungan antioxidant yang amat tinggi dan mempunyai kimia yg bersifat asidik juga antibacteria.  oleh itu apabila semasa kita memotong bawang dan tiba-tiba mata rasa pedih, itu adalah kerana sebenarnya bawang tersebut  telah melepaskan gas yang bersifat antibakteria‘.

Sebab itulah apabila kita meletakkan bawang  di tepi katil orang demam atau selsema ianya boleh membantu mengurangkan selsema, kerana  bawang telah melepaskan gas antibakteria.

Selain itu jika anak demam selsema, mandikanlah dia dengan air rebusan daripada bawang kecil, caranya, rebus bawang hingga mendidih, apabila sudah suam barulh mandikan anak anda.
Tips : Jangan campurkan air rebusan dengan air sejuk, itu adalah pantang larangnya, jadi biarkan sahaja air rebusan tu suam dengan sendirinya.

Jadi kepada anda yang mempunyai anak yang kerap demam atau selsema dan batuk, bolehlah mencuba tips  ini ye. Seeloknya apabila salah seorang daripada ahli keluarga dah terkena tu, teruslah buat. InsyaAllah cara ni dapat mengelakkan daripada satu rumah berjangkit demam selsema.

Selamat mencuba-PaliPali.net

Sumber: FB

Incoming search terms:

Tips Elak Demam Selsema Berjangkit Satu Rumah

 

Tips Elak Demam Selsema Berjangkit Satu Rumah Menggunakan Bawang

Demam selsema memang merungsingkan jika kita terkenanya, sudah la demam, asyik bersin pulak tu. Habis apa sahaja kerja yang hendak di buat jadi tergendala. Hendak hilangkannya pun amatlah susah tambah -tambah jikalau terjangkit pula dekat kanak-kanak, lagi la payah.

Anda Pernah dengar tak petua orang-orang tua dulu-dulu ada berkata
“jikalau anak demam/selsema/batuk, ambilah bawang merah, kemudian kupas dan hiris. kemudian Letaklah dibawah bantal yang dia tidur, insyaAllah sehari dua dah sembuh”

Kebetulan, baru-baru ini PP ada terbaca satu artikel, yang menyatakan bawang amat elok untuk digunakan ketika demam selsem dan bawang juga dapat mengelakkan daripada demam tersebut berjangkit seluruh rumah. Jadi mari PP kongsikan  Tips Elak Demam Selsema Berjangkit Satu Rumah Menggunakan Bawang; 

Caranya adalah  dengan meletakkan bawang merah di bawah bantal orang atau anak  yang terkena demam selsema itu, selain itu letakkan juga di atas meja solek dalam bilik, di ruang tamu dan juga di dapur. Ini adalah untuk menggelakkan demam selsema ini berjangkit satu rumah. Insyaallah keesokan harinya, demam selsema akan berkurangan. jadi Apa yang ada pada bawang ni ye agaknya??

Berdasarkan daripada sumber FB dan menurut kajian ;

” Bawang adalah sejenis sayuran yang sememangnya mengandungi kandungan antioxidant yang amat tinggi dan mempunyai kimia yg bersifat asidik juga antibacteria.  oleh itu apabila semasa kita memotong bawang dan tiba-tiba mata rasa pedih, itu adalah kerana sebenarnya bawang tersebut  telah melepaskan gas yang bersifat antibakteria‘.

Sebab itulah apabila kita meletakkan bawang  di tepi katil orang demam atau selsema ianya boleh membantu mengurangkan selsema, kerana  bawang telah melepaskan gas antibakteria.

Selain itu jika anak demam selsema, mandikanlah dia dengan air rebusan daripada bawang kecil, caranya, rebus bawang hingga mendidih, apabila sudah suam barulh mandikan anak anda.
Tips : Jangan campurkan air rebusan dengan air sejuk, itu adalah pantang larangnya, jadi biarkan sahaja air rebusan tu suam dengan sendirinya.

Jadi kepada anda yang mempunyai anak yang kerap demam atau selsema dan batuk, bolehlah mencuba tips  ini ye. Seeloknya apabila salah seorang daripada ahli keluarga dah terkena tu, teruslah buat. InsyaAllah cara ni dapat mengelakkan daripada satu rumah berjangkit demam selsema.

Selamat mencuba-PaliPali.net

Sumber: FB

Incoming search terms:

Rahsia Dan Khasiat Air Rebusan Kismis

Rahsia Dan Khasiat Air Rebusan Kismis

Rahsia Dan Khasiat Air Rebusan Kismis

 

Rahsia Dan Khasiat Air Rebusan Kismis

Pernahkah anda mendengar tentang khasiat air rebusan kismis? Ternyata ianya sungguh mengagumkan, ini kerana air rebusan kismis dapat menambahkan  nutrisi yang begitu baik untuk dimakan seharian, terutamanya untuk meningkatkan kesihatan hati anda.

 

Hati dan buah pinggang merupakan organ paling penting untuk membersihkan darah, menyingkirkan toksin dalam badan dan logam berat yang telah terkumpul dalam tubuh badan yang dimana akhirnya boleh membuat anda sakit. Kadangkala kehidupan seharian yang tidak terurus akan menyebabkan beberapa fungsi utama ini akan tergendala kerana cara pemakan yang tidak sekata dan makan makanan yang berlemak terlalu banyak.

 

Doktor sering mengesyorkan anda untuk mengambil kismis di waktu pagi hari demi untuk menjaga lebih baik kesihatan hati anda, ianya juga dapat menghilangkan kolesterol yang tidak diperlukan, mencegah sembelit, serta  turunkan kadar trigliserida atau sakit perut. Jadi mari PP kongsikan Rahsia Dan Khasiat Air Rebusan Kismis;

 

  1. Kismis adalah merupakan sumber semula jadi vitamin serta mineral,  khasiat dan manfaatnya bakal meningkat dengan cepat apabila anda megambilan air rendaman kismis ini. Ini adalah kerana kandungan gulanya yang rendah.

 

  1. Sebuah sumber semulajadi antioksidan. Ini adalah kerana kismis adalaha salah satu yang sumber semula jadi yang paling baik untuk anti-oksidan.

 

  1. Kismis adalah daripada anggur kering amat kaya dengan bioflavonoid yang dapat membantu melindungi anda daripada radikal bebas serta menguatkan sistem pertahanan badan dalam melawan penyakit.

 

  1. Minum air kismis adalah cara paling mudah tetapi berkesan dalam membersihkan aliran darah serta dapat merangsang manfaat hati yang baik, serta meningkatkan sistem pencernaan anda. Air rebusan kismis mendorong mengurangkan gastrik, dapat menolong anda memproses makanan anda dengan lebih baik serta ianya menyerap nutrisi.

 

Ini adalah Cara Menyediakan Air Rebusan Kismis 

Bahan-bahannya:

  • 400 ml air atau 2 cawan air
  • 150 grm Kismis

 

Cara-caranya:

  1. Pilihlah kismis dengan Kualiti yang baik, seeloknyapilihlah Kismis organik.
  2. Panaskan air di dalam periuk. Kemudian masukkan Kismis tadi lalu didihkan selama 20 minit. Selepas itu matikan api dan tutup periuk.
  3. Biarkan Kismis tersebut terendam semalaman.
  4. Pada keesokan harinya, tapiskan dan tuangkan kedalam gelas air Kismis itu.
  5. Minumlah pada waktu pagi hari,  waktu perut kosong atau 30 minit sebelum anda sarapan.
  6. Amalkan ini sekurang-kurangnya 4 hari berturut-turut selama sebulan sekali untuk mendapatkan hasil yang maksimum.

 

Banyak rupanya Khasiat yang ada daripada air rebusan kismis ini, jadi mari kit amalkan.-PaliPali.net

 

Sumber: 1malaysia

 

Incoming search terms:

Rahsia Dan Khasiat Air Rebusan Kismis

 

Rahsia Dan Khasiat Air Rebusan Kismis

Pernahkah anda mendengar tentang khasiat air rebusan kismis? Ternyata ianya sungguh mengagumkan, ini kerana air rebusan kismis dapat menambahkan  nutrisi yang begitu baik untuk dimakan seharian, terutamanya untuk meningkatkan kesihatan hati anda.

 

Hati dan buah pinggang merupakan organ paling penting untuk membersihkan darah, menyingkirkan toksin dalam badan dan logam berat yang telah terkumpul dalam tubuh badan yang dimana akhirnya boleh membuat anda sakit. Kadangkala kehidupan seharian yang tidak terurus akan menyebabkan beberapa fungsi utama ini akan tergendala kerana cara pemakan yang tidak sekata dan makan makanan yang berlemak terlalu banyak.

 

Doktor sering mengesyorkan anda untuk mengambil kismis di waktu pagi hari demi untuk menjaga lebih baik kesihatan hati anda, ianya juga dapat menghilangkan kolesterol yang tidak diperlukan, mencegah sembelit, serta  turunkan kadar trigliserida atau sakit perut. Jadi mari PP kongsikan Rahsia Dan Khasiat Air Rebusan Kismis;

 

  1. Kismis adalah merupakan sumber semula jadi vitamin serta mineral,  khasiat dan manfaatnya bakal meningkat dengan cepat apabila anda megambilan air rendaman kismis ini. Ini adalah kerana kandungan gulanya yang rendah.

 

  1. Sebuah sumber semulajadi antioksidan. Ini adalah kerana kismis adalaha salah satu yang sumber semula jadi yang paling baik untuk anti-oksidan.

 

  1. Kismis adalah daripada anggur kering amat kaya dengan bioflavonoid yang dapat membantu melindungi anda daripada radikal bebas serta menguatkan sistem pertahanan badan dalam melawan penyakit.

 

  1. Minum air kismis adalah cara paling mudah tetapi berkesan dalam membersihkan aliran darah serta dapat merangsang manfaat hati yang baik, serta meningkatkan sistem pencernaan anda. Air rebusan kismis mendorong mengurangkan gastrik, dapat menolong anda memproses makanan anda dengan lebih baik serta ianya menyerap nutrisi.

 

Ini adalah Cara Menyediakan Air Rebusan Kismis 

Bahan-bahannya:

  • 400 ml air atau 2 cawan air
  • 150 grm Kismis

 

Cara-caranya:

  1. Pilihlah kismis dengan Kualiti yang baik, seeloknyapilihlah Kismis organik.
  2. Panaskan air di dalam periuk. Kemudian masukkan Kismis tadi lalu didihkan selama 20 minit. Selepas itu matikan api dan tutup periuk.
  3. Biarkan Kismis tersebut terendam semalaman.
  4. Pada keesokan harinya, tapiskan dan tuangkan kedalam gelas air Kismis itu.
  5. Minumlah pada waktu pagi hari,  waktu perut kosong atau 30 minit sebelum anda sarapan.
  6. Amalkan ini sekurang-kurangnya 4 hari berturut-turut selama sebulan sekali untuk mendapatkan hasil yang maksimum.

 

Banyak rupanya Khasiat yang ada daripada air rebusan kismis ini, jadi mari kit amalkan.-PaliPali.net

 

Sumber: 1malaysia

 

Incoming search terms:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.